אור 2? • קבוצת רכישה ענקית לא העניקה לרוכשים בטוחה לכספם

    מומחים רבים מזהירים מרכישת דירות במסגרת קבוצות רכישה. עם קריסתה של ענבל אור, הועלה החשש באופן ממשי יותר, ורבים עוד יותר החלו להסתייג מהשיטה, אולם על פי "גלובס" אחת מקבוצות הרכישה הגדולות לא העניקה לכאורה בטוחות לכספי הרוכשים
    יוסי צלניקר No Comments on אור 2? • קבוצת רכישה ענקית לא העניקה לרוכשים בטוחה לכספם

    על פי הדיווח בגלובס, עשרות חברים שהצטרפו בחודשים האחרונים לקבוצת רכישה בשם "ניצני פרי" שמארגן אלדד פרי ברחובות, שילמו מאות אלפי שקלים כל אחד – מבלי לקבל הערת אזהרה בקרקע ומבלי לקבל בטוחה על כספם

    מומחים רבים מזהירים מרכישת דירות במסגרת קבוצות רכישה. עם קריסתה של ענבל אור, הועלה החשש באופן ממשי יותר, ורבים עוד יותר החלו להסתייג מהשיטה, אולם על פי "גלובס" אחת מקבוצות הרכישה הגדולות לא העניקה לכאורה בטוחות לכספי הרוכשים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מומחים רבים מזהירים מרכישת דירות במסגרת קבוצות רכישה. עם קריסתה של ענבל אור, הועלה החשש באופן ממשי יותר, ורבים עוד יותר החלו להסתייג מהשיטה, אולם על פי "גלובס" אחת מקבוצות הרכישה הגדולות לא העניקה לכאורה בטוחות לכספי הרוכשים.

    על פי הדיווח בגלובס, עשרות חברים שהצטרפו בחודשים האחרונים לקבוצת רכישה בשם "ניצני פרי" שמארגן אלדד פרי ברחובות, שילמו מאות אלפי שקלים כל אחד – מבלי לקבל הערת אזהרה בקרקע ומבלי לקבל בטוחה על כספם.

    מדובר במגרש בן 4.4 דונם ששיווקה רשות מקרקעי ישראל בשכונת וייסגל ברחובות, המיועד להקמת מיזם דיור מוגן בן 120 יחידות.

    במצב תקין מקבלים חברי קבוצת רכישה שאינם זוכים לערבות חוק מכר כמו רוכשי דירה מקבלן, הערת אזהרה בקרקע, או שכספם נמצא בחשבון נאמנות ייעודי. לאף אחת משתי האפשרויות האלה לא זכו חברי הקבוצה לכאורה, שההסכם שעליו חתמו קובע כי הקונה מצהיר שהוא יודע "כי לא תינתן בטוחה בשלב זה בגין כספי הקונה, וכי הבטוחה תהיה בשלב העברת הזכויות לאחר שינוי היעוד בקרקע, ככל שיהיה, וככל שיתאפשר תירשם משכנתה לטובת הרוכשים ללא הגבלה בסכום על זכויות המוכר במקרקעין, ומובהר כי במקרה כזה הבטוחה תהיה אך ורק על פי הזכויות שיאושרו וחלקו היחסי של כל אחד מיחידי הקונה ולא בטוחה מלאה".

    מחברת פרי נדל"ן נמסר בתגובה לגלובס: "צר לנו שהכתבה מפנה אצבע מאשימה לחברה ללא כל בסיס, כאשר כל מטרת הפרסום היא הכפשה מיותרת, בהתאם לאווירה התקשורתית הנוכחית נגד קבוצות הרכישה באשר הן. תהליך הרישום לבטוחה על הקרקע לחברי הקבוצה נמצא בשלביו האחרונים, כאשר מרבית הרוכשים כבר קיבלו רישום משכון על הקרקע. כידוע, על פי חוק בגלל שמדובר בקרקע מינהל שנמצאת בהליך של שינוי יעוד, לא ניתן לרשום הערת אזהרה בטאבו והבטוחה החלופית היא רישום שעבוד על שם חברי הקבוצה ברשם המשכונות.

    "בחודשים האחרונים החברה החתימה את הרוכשים על הסכמי מכר, מה שאפשר את רישום השעבוד על שם כל חברי הקבוצה, תהליך שמסתיים בימים אלו. מתוך משנה זהירות בהסכם הראשוני נכתב סעיף שהקונה יודע שאין לו בטוחה שהכוונה הייתה לבטוחה המקובלת של רישום בעלות על הקרקע. אולם בשיחות עם הרוכשים ועם עורכי הדין שלהם (מרבית הרוכשים מיוצגים על ידי עורכי דין מטעמם שבחנו את העסקה מכל הכיוונים) הובהר כי החברה פועלת לרישום השעבוד ברשם המשכונות על מנת להבטיח את השקעתם.

    "כמו כן ניתנה לרוכשים האפשרות לקבל את כל כספם חזרה במקרה ושינוי היעוד לא יסתיים בתקופה של 15 חודשים. חברי הקבוצה מעודכנים כמובן בכל הפרטים". על השאלה האם עיריית רחובות תומכת בשינוי יעוד המגרש מדיור מוגן למגורים, מסרה העירייה: "הוועדה המקומית תדון בבקשה לשינוי יעוד הקרקע לכשתוגש".



    0 תגובות